2 days of impact

Event: 2 days of impact
12 april 2018

2 days of impact

Ben je tussen de 18 -30 jr? Wil je meer impact hebben in je (professionele) leven?

Ook jij wil impact hebben!

De Correspondent heeft het in een artikel van 2015 over het toverwoord van deze tijd: Impact! Lynn Berger schrijft over de wereld van impact. Maar wat is nu impact? Wij zien impact als iets krachtigs en blijvend effect op jezelf en de wereld om je heen. Een tof stukje uit het artikel: Probeer ‘impact’ eens te visualiseren. Of zoek naar afbeeldingen op Google. Wat je krijgt zijn krachtige beelden waarin een knikker een andere knikker van richting doet veranderen of een hamer een ruit aan gruzelementen slaat. Maar dat, zegt Van der Meulen, is precies hoe het niet werkt: ‘het is niet zo dat de universiteit een biljartbal van kennis afvuurt op de samenleving, en dat die kennis daar vanzelf impact op heeft. Het is geen eenrichtingsverkeer.’ Naar ons idee gaat het om het bewust worden van die knikkers en welke je wilt aantikken. Impact komt door actie!

Als je weet welke richting je op wilt in je werkende leven, dan weet je ook welke acties je moet ondernemen, ofwel persoonlijk leiderschap. Impact kan alleen doordat je zelf in beweging komt. Dat is wat we doen in ons programma 2daysofimpact, we faciliteren jou bij het bewust worden van jouw drijfveren en welke richting je wilt. Met andere woorden, met welke knikker(s) wil je in beweging komen?

Impact op je omgeving.

Momenteel wordt er veel onderzoek gedaan naar sociale impact en geschreven over sociaal ondernemerschap. Er vindt een zogenaamd paradigma shift plaats. Josh Bersin schrijft hierover in het artikel The Rise of the Social Enterprise. Hij zegt dat organisaties steeds meer bewust willen zijn van hun maatschappelijke verantwoordelijkheid, maar nog zoekende zijn hoe. Het gaat dus verder dan winst en geld verdienen, dat je als organisatie een bredere rol speelt in de maatschappij. Uit onderzoek van Deloitte (2018) blijkt dat je als organisatie goed moet doen om overeind te blijven staan!

Ook wij leveren een bijdrage om goed te doen voor de wereld om ons heen. Dit doen wij o.a. door jonge mensen te koppelen aan sociale ondernemingen om hun eigen impact te vergroten en om impact te hebben op de maatschappij. Dus een WIN-WIN situatie! Want wat blijkt uit het artikel van het Global Human Capital Trends (2018) is dat vooral millenials torenhoge verwachtingen hebben van organisaties m.b.t. maatschappelijke verantwoordelijkheid. Zelfs 88% van de millenials vindt dat werkgevers een vitale rol zouden moeten spelen om deze maatschappelijke uitdagingen aan te gaan.

Ben je tussen de 18-30 jaar en wil je meer impact in je (professionele) leven?

Ben je geïnspireerd geraakt door deze blog, wij zijn benieuwd naar jouw mening. Hoe sta jij in het leven qua impact op de maatschappij en wil je meer impact in jouw werk?

Je kunt via de site op de contact-pagina reageren en inschrijven.

Laten we in gesprek gaan!

Katja Pasman & Japke Keesmaat

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *